top of page

ניתוח קטרקט (cataract-surgery)

עודכן: 25 בנוב׳ 2021


איש צוות רפואי מסתכל במכשור רפואי
ניתוח קטרקט

השימוש בנוסחאות מדויקות לניבוי כח העדשה המושתלת בתוך העין בגמר ניתוח קטרקט הוביל למהפך בתחום זה ולמצב של תיקון ראייה אופטימלי בעקבות הניתוח.


מהו קטרקט ?

קטרקט (cataract) הינו עכירות של העדשה הטבעית שאיתה אנחנו נולדים. העדשה אחראית לכ – 1/3 משבירת האור בדרכו לרשתית – החלק האחורי של העין.

קטרקט יכול להופיע בכל גיל כולל גם בתינוקות (ואז מוגדר כקטרקט מולד) אולם באופן שכיח יותר, קטרקט מופיע במבוגרים. לפעמים קטרקט יכול להופיע גם לאחר טראומה = ״מכה״ בעין או בעקבות דלקת כרונית.

בכל המצבים הללו, עם התפתחות הקטרקט, התלונה העיקרית הינה של ירידה בראייה בעין המעורבת.

תלונות אחרות שיכולות להופיע כוללות – סנוור והילות סביב מקורות אור או כנגד פנסים של מכוניות חולפות. מנגד, קטרקט אינו גורם לכאבים או לעיניים אדומות ודומעות.

ישנם סוגים שונים של קטרקט ולא כל קטרקט מוריד את הראייה.

יש מצבים שבהם קטרקט מתפתח ולפעמים אפילו קטרקט משמעותי והראייה עדיין טובה, אולם הקטרקט גורם לכך שיש פחות אור שנכנס לעין ולכן צבעים יכולים להיות עמומים יותר מהופעתם במציאות כמו גם יש תחושה של צורך באור חזק יותר בסביבתינו.


גילוי וזיהוי קטרקט בשלבים המוקדמים שלו מקל על הניתוח ועל ההחלמה ממנו. מסיבה זו, מומלץ להיות במעקב אצל רופא עיניים בכדי לזהות התפתחות של קטרקט בשלבים מוקדמים. גילוי וזיהוי קטרקט בשלבים המוקדמים שלו מקל על הניתוח ועל ההחלמה ממנו. דחיית הניתוח יכולה לפעמים לגרום לניתוח קשה יותר מכיוון שהקטרקט חמור יותר וכך גם ההחלמה מהניתוח.

גילוי וזיהוי קטרקט בשלבים המוקדמים שלו מקל על הניתוח ועל ההחלמה ממנו

המליצו לך על ניתוח קטרקט (ירוד)?

ליצירת קשר לבדיקה והערכה לפני ניתוח קטרקט ניתן ליצור קשר עם המרפאה בדרך הנוחה לך.


הטיפול בקטרקט- ניתוח

הטיפול היחידי שמוכר כיום לטיפול בקטרקט הינו ניתוחי. ניתוח הקטרקט גם הוא עבר תהפוכות רבות בעשורים האחרונים והיום ניתן להגיע למצב של תיקון ראייה אופטימלי בעקבות ניתוח וזאת בעזרת פיתוח נוסחאות מדויקות יותר לניבוי כח העדשה המושתלת בתוך העין בגמר הניתוח. הניתוח בדר״כ מתבצע בהרדמה מקומית ואורך כ- 20 דקות עד חצי שעה, בסיומו מושתלת עדשה בתוך העין. העדשה מאפשרת לתקן את הראייה וכיום ניתן לתקן, רוחק ראייה, קוצר ראייה, אסטיגמטיזם וכן זוקן ראייה.

ניתן להשתיל היום עדשות מיוחדות שמאפשרות ראייה ללא משקפיים לכל הטווחים.

התקדמות נוספת שחלה בתחום, הינה האפשרות לבצע את הניתוח בלייזר בעזרתו ניתן לבצע חיתוך מדויק יותר של המעטפת של העדשה הטבעית.


אבחון קטרקט

במידה וחל שינוי בראייתך מומלץ להבדק ע״י רופא עיניים. פעמים מדובר בסתם החלפת משקפיים, אולם לפעמים זה יכול להיות סימן ראשוני להתפתחות קטרקט. במידה ואכן מדובר בקטרקט, נבצע בדיקה הנקראת ביומטריה בעזרתה ניתן להעריך את כח העדשה שתושתל בעין ותאפשר חדות ראייה מיטבית לאחר הניתוח. הניתוח עצמו מתבצע במרכזים שונים בעיקר במדיקה ובאסותא ברמת החייל. בגמר הניתוח החולה משוחרר/ת לביתו/ה ונבדק שוב למחרת. שיעורי ההצלחה בניתוח קטרקט גבוהים מאוד ועומדים על כ 95% הצלחה כשמרבית הסיבוכים הם קלים וניתנים לטיפול.

 
אישה מסתכלת בטלפון נייד
יצירת קשר לפרטים ותיאום תור

ליצירת קשר לבדיקה והערכה לפני ניתוח קטרקט ניתן ליצור קשר עם המרפאה בדרך הנוחה לך:

טלפון: 2147*

וואטסאפ: 054-9669086


218 צפיות0 תגובות
bottom of page